Jezni vegani.

Danes vas čaka ena malo bolj jezna objava, ker preprosto moram dati to iz sebe, še posebej zato, ker vem, da me spremlja kar nekaj veganov.
Velikokrat slišim, da smo vegani zateženi, vsiljivi, da moraliziramo, da se imamo za nekaj več itd… in res je! No, vsaj tisti najbolj glasni so takšni in zato izpademo tako tudi vsi ostali.
Včeraj sem brala objave v eni izmed veganskih skupin na facebooku, da najdem kakšno idejo za kosilo in naletela sem na vprašanje, ali je karkoli v mcdonaldsu vegansko. In ko sem kliknila na komentarje me je kar naenkrat postalo sram, da sem veganka. V komentarjih je bilo vse, samo odgovora na vprašanje nisem našla. Res je manjkalo samo še, da nekdo vsakega, ki je kdaj stopil v mcdonalds obtoži, da je utelešenje samega satana.
Res mi je žal, da je zaradi nekaterih ljudi dobila beseda vegan tako slab prizvok. Zdi se mi noro, da se ima nekdo za nekaj več samo zato ker pač ne pije mleka in ne je mesa. Noro. V življenju ima vsak svojo pot. Vsakemu so pomembne drugačne stvari, vsak ima svoje prioritete, vsakemu je všeč drugačna hrana. Če si vegan samo zato, da polniš svoj ego in da lahko vsem gledaš v krožnik in jih obsojaš, kakšni morilci so, potem bo čas, da globoko razmisliš o svojem življenju. Prav nihče ne bo postal vegan, če ga bo nekdo agresivno napadel in mu govoril, da je debil ker jé meso. Ljudem se bo tako veganstvo kvečjemu zamerilo.
Jaz veganstva v družbi vsejedih niti omenjam ne, KAJ ŠELE, da bi šla nekomu gledat v krožnik in moralizirat. Vem, da ima vsak svoje mišljenje in zato omenim veganstvo samo, če me kdo kaj vpraša. Jn verjemite ali ne, to se zgodi pogosto in skoraj vsakič vse res zanima ta način prehrane, jaz pa jim ga prijazno predstavim, brez, da bi jih obsojala. Zveni neverjetno a? Da lahko predstaviš veganstvo brez da se na ljudi dereš, da so morilci. 
In za konec naj dodam nekaj načinov kako jaz ljudem predstavim veganstvo na nevsiljiv način, da ne bo cela ta objava samo pritoževanje.
Povabim ljudi na kosilo.
Ker zelo rada kuham, še posebej za druge, velikokrat povabim koga na kosilo ali mu pokažem kakšen recept. In kaj je rezultat tega? VSE moje prijateljice so izvedele, da je veganska hrana super okusna, nekatere jedi so jim še boljše kot “original”, moja babica (ženska, ki je celo življenje oboževala divjačinski golaž) pa je začela kuhati sojin golaž.
Povem jim, kaj vse je vegansko.
Vsi so šokirani, da so Oreo piškoti veganski, pa Manner napolitanke tudi, večinoma so šokirani celo, ko jim povem da se da narediti tudi lazanjo, pico z sirom in burgerje.
Povem, da sem veliko svojih zdravstvenih težav rešila prav z veganstvom.
Pozimi ne kašljam več in ne boli me grlo, shujšala sem in zato nimam več bolečin v križu, moja koža se je izboljšala, nikoli več ne zbolim za gripo itd…
Hvala za branje, poljupčki,
Melita Ivana xx.
vegi
This will be more of a rant, but I need to get this out of me, especially because I know that a lot of vegans are reading my blog.
I often hear that vegans are angry, condescending, that they think they are better than everyone else… and it’s true! Well, at least some are like that.
I was scrolling trough one of the vegan groups on Facebook trying to find a recipe for lunch and I saw a girl asking if you can get anything vegan at Mconalds. When I clicked on the comments I was ashamed to call myself vegan. There was everything but the answer to her question. People were asking her if she is drunk, they were saying how terrible Mcdonalds is, using curse words all over the place like “fuck Mcdonalds” and so on…
I am really sorry that the word vegan is starting to sound so stupid because of certain people. I think it’s crazy that a person would think that they are better than everyone else just because they don’t eat meat or drink milk. Crazy. Everyone has their own path in this life, everyone priorities different things and likes different food. If you are vegan just so you can look into other peoples plates and judge them you really need to rethink your decisions. No one will turn vegan if you will attack them and call them a cunt for eating meat. That only makes all of us vegans look dumb.
I don’t even mention veganism to people if they don’t ask me. But often they do ask me and I kindly explain this lifestyle and all of the food options. Can you believe that? I talk to people about veganism without screaming at them or calling them murderers.
I would also like to add some of the ways to present veganism to people without being an absolute cunt.
I invite people over for lunch.
I love cooking, especially for other people, so I often have friends over for lunch. And what is the result of that? ALL of my friends found out that vegan food can be delicious and even my grandma (who made meat goulash her whole life) makes soy goulash almost every week because she loves it so much more that the meaty version.
I tell them all about the vegan options.
Everyone is shocked that Oreos and Manner cookies are vegan and they can’t believe me when I tell them that I often eat lasagna, nuggets, pica and burgers.
I tell people about all the health benefits of veganism.
I don’t cough all winter anymore, my throat doesn’t hurt, I lost weight, so my backache is gone, my skin looks better and I never get the flu anymore…
Thank you for reading, kisses,
Melia Ivana xx.

 

Leave a Reply

